~** JANTUNG DI LUAR???"**~






Bismilahirrahmanirrahiim
Assalamualalikum Warahmatulahi Wabarakatuh


Sabda Rasululah SAW. :
" Jika Allah menghendaki , berlakulah sesuatu itu.. Jika Allah tidak menghendakki maka tidaklah ia berlaku"

Saudara2ku !! Putera puteriku!!

Sungguh !!Pertama kali penulis melihat video yg di postkan oleh seorang puteri(CJ) di akaun FB(awal pagi tadi) mengenai tajuk di atas.. tiada lafaz yang mampu diluahkan melainkan  ... SUBHANALLAH.. MAHA SUCI ALLAH.. Terus terang tak pernah dengar cerita2 begini sebelum ini, samaada di media maupun secara lisan dari teman2.. mungkin juga penulis yg ketinggalan tentang info ini..


Sungguh!! Penulis seterusnya tertarik untuk mendapat keterangan lanjut tentg perkara ini.. Pencarian di internet menemukan penulis kepada beberapa artikle berlainan dari beberapa blog.. SUBHANALLAH !! untuk  tahun 2011 penulis temui  5 kes berkaitan persolaan yg satu.." jantung bayi di luar badan.."


Sungguh !! Kekuasaan Allah tiada taranya.. Kehendak Allah tiada batasnya.. samaada normal maupun tidak.. logik akal maupun tidak.. segala kehendakNya pasti terjadi.. tidak akan tertolak..
Sungguh !!Akal kita terlalu pendek untuk menjangkau hikmah di sebalik situasi luarbiasa ini.. namun dengn iman yang tebal, sorang mukmin akan menggunakan matahati yg bersih dan akal yang jernih untuk mengakui bahawa kalam Allah tidak pernah dusta..Allah benar2 BERKUASA..Kuasa Allah tidak terhad dan tidak terikat dgn  logika..

Sungguh!! Allah telah berkata2 pada kita melalui takdir yg di lalui oleh bayi2  yg terpiih.

...wAHAI SAUDARA2KU !! lIHAT LAH melalui Jiwa HAMBA...
SAKSIKANLAH... dgn MATAHATI !!

[klik link pautan untuk mendapatkan berita  penuh]

( i )

CHINA - MAC 2011




( ii )

MALAYSIA  APRIL 2011





JOHOR BHARU, MALAYSIA






( iii )

SURABAYA  APRIL  2011




( iv )

JAKARTA SEPTEMBER 2011
img
Tambah kapsyen


~~~~~~~~~~~~************~~~~~~~~~~~~~


Ulasan

Catatan Popular