~** aZAB nya..**~

Bismillahirrahmaanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Masya Allah.. alangkah azabnya dibakar dngan api dunia..tak dapat tergambar kepedihannya.. adakah ini satu reality..??apapun yang pasti.. terkena api itu suatu  yang menyakitkan.. lecur terkena sedikit air panas juga pedihnya tak tertahan.. lebih lagi yg terperangkap dalam kepungan api di dalam bangunan.. Subhanallah ini hanyalah gambaran kecil cuma.. buat jiwa2 yg masih lena..

Wahai jiwa yg masih mencari arah !! Setiap kali datang bisikan iblis laknatullah..mengajak berpesta di alam sementara..menghalang untuk TAAT pada robbuna.,menutup matahati untuk yg tuluskan abdi padaNYA .....membuka sepenuhnya jiwa raga membelai dunia, mengenepi halalharam NYA  .. renunglah gambar ini kembali.. mampukah  menghadapi api dunia..?? pasti tidak bukan.. untuk itu, tolaklah ajakannya dgn penuh keinsafan..meskipun mujahadah itu seperti menggenggam bara api.. namun lebih pedih lagi api neraka yg bersifat abadi.. rendahkan hati pada deen yg suci.. ambillah dia sebagai penasihat peribadi ..disana terdapat segala solusi yg kau hajati.. melangkah ke arah redho ilahi..


Wahai jiwa yg terpilih di jalanNya.. semat di hati kalam Rabbuna..:


" Selamatkanlah dirimu dan ahlimu dari api neraka.." 

..satu kiasan indah..puitis namun tegas mengingatkan..tugas suci menanti.. hidup bukan untuk diri sendiri.. ajak manusia kearahNya.. memaknusiakan manusia ..agar sama2 bebas dari bala bencana serta murka Allah azzawajalla, agar setia menjadi hamba kepada khaliq... bukan sesama..SUBHANALLAH..

Sungguh !! kita takkan tertanggung azab a-Qahhar.. maka sesekali janganlah kita ingkar..tunduk patuhlah kita pada ajaran rasulullah.. istiqamah di jalan Alah... itulah sebaik2 langkah..rukun Islam yg lima peliharalah bersama ..laksanakan sesempurna kudrat yang ada.. rukun iman yg enam..sempurnakan tanda pengabdian dengan tulus di jiwa..moga aman sejahtera di kehidupan  kita di sini..lebih2  lagi di sana...SUBHANALLAH!


~~~~~~~~~~~************~~~~~~~~~~~
 Doa Taubat 

Wahai Tuhan ku Tak Layak Ke Syurga Mu
Namun Tak Pula aku Sanggup Ke Neraka Mu

Ampunkan Dosa ku Terimalah Taubat Ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun Dosa-dosa Besar

Ilaahi lastu lilfirdausi ahlan
walaa aqwaa 'alannaaril jahimi
fahabli taubatan waghfir dzunuubi
fa innaka ghoofiruddzambil 'adziimi

Dosa-dosaku Bagaikan Pepasir Di Pantai
Dengan Rahmat Mu Ampunkan Daku Oh Tuhan Ku

Wahai Tuhan Selamatkan Kami Ini
Dari Segala Kejahatan dan Kecelakaan

Kami Takut Kami Harap Kepada Mu
Suburkanlah Cinta Kami Kepada Mu

Akulah Hamba Yang Mengharap Belas D
ari Mu


Ulasan

Catatan Popular